maandag 2 maart 2015

Tips om te relaxen

Eigenlijk ben ik nu de laatste die jou tips moet geven om te relaxen... Ik, die smeek om te kùnnen relaxen. Ik die verlang naar los laten, naar rust in mijn hoofd, maar vooral in mijn lichaam.
Ik kan misschien es alles over een andere boeg gooien, op zoek gaan naar een nieuwe manier om te ontspannen. Ontspannen, iets waar elke normale mens naar verlangt, naar snakt soms.
Hoe ontspan jij? Kan jij mij iets bij leren? Heb jij tips hoe jij tot rust komt?
Maar naar aanleiding van de #boostyourpositivity wil ik toch enkele van mijn tips meegeven.

Voor mij persoonlijk is mijn hoofd legen maken : (hoe verder de puntjes, hoe belangrijker ze worden)

- spinning... maar dat is ondertussen 2 jaar geleden dat ik nog op een spinningsfiets heb gezeten. Ik kan er mijn ei niet meer in kwijt, ik vind geen club waar ik niet té ver moet rijden, betaalbaar is én dan nog eens dé lessen zijn waar ik naar verlang. Ja, juist, ik wil teveel.
En toch heb ik momenteel geen nood aan sport waar mijn hart van op hol slaat.

- shoppen... ja, daar kan ik echt mijn hoofd leeg maken, aan niets denken, soms zelfs even de prijs niet. Maar ja het is iets oppervlakkig en van korte duur. Algauw wil ik weer wat meer. Dus ik drop soms een winkelmandje vol online. Laat het even voor wat het is. Bekijk het opnieuw. En sluit de webshop. Dan maar niets kopen. Ik pas het liever, bekijk het liever in mijn handen, aan mijn lijf of aan mijn voeten. Ik moet het zien. Ik wil het ruiken en voelen. Ik koop het niet. Ik koop het wel. Even heb ik losgelaten.

- koken... soms. Heel soms. Sinds ik me gezet het op het Pascale Naessens-avontuur (ik moet me eigenlijk wel een ietsje herpakken!) lukt het me meer om te genieten van koken. Bewust omgaan met voeding, want alles gaat door het mondje. En zorg voor je lichaam.
Maar ik ben geen experiment-liefhebber, ik heb het graag volgens het boekje en liefst snel en makkelijk. (toch qua gerechten)

-  bloggen: bezig zijn met mode, make-up, lezen van andermans blog, wat hen bezig houdt,...
Al maak ik misschien niet genoeg tijd voor de blog. Momenteel heb ik er wel nood aan. Het is een uitlaatklep. Mijn vorm van tonen wie ik ben, hoe ik mij voel en ik ben een open boek.

- tv kijken: mijn favoriete series zijn ziekehuisseries, Beauty and the Beast for sure!! (habba habba!)
Mistresses ben ik net beginnen volgen,... Ik heb graag de tv aan terwijl ik andere dingen doe.

- schrijven... vooral veel schrijven. dat lucht zo op, dat maakt me soms blij, maar soms ook verdrietig. Het is iets waar ik een grote nood aan heb. Al sinds mijn puberteit. Het helpt mij vooruit. Ook al steek ik nu een beetje vast, in mezelf. Schrijven helpt. Of jij dit nu leest of niet (en ik heb het liefst dat deze blog en masse wordt gelezen en gedeeld over heel Vlaanderen. Verdere ambities heb ik niet).
Het helpt me. Woorden lezen, woorden schrijven,  ik hou van poëzie, van quotes. Vooral mooie woorden waar ik mij volledig in kan verliezen. Dit is voor mij het toppunt van ontspannen. Lezen en schrijven van woorden die in mij leven.

- buiten zijn, in de zon: wandelen, lopen eventueel, even gewoon op terras zitten met een glas wijn of met vrienden genieten van hun gezelschap. Dat is voor mij ook puur genot. Rondom mensen die ik lief heb. En de zon. De zon is zoooo belangrijk in mijn leven. Niet om bruiner te zijn (dat ook, want dan ben je mooier) ,maar gewoon omdat de vitamines nodig zijn en je lichaam én vooral mijn geest gezond maken. En de zee! Ik hou van de zee!

Liefste iedereen, (en mezelf incluis)
Genieten zit hem in de kleine dingen. Genieten is iets wat je niet mag verleren. Blijf genieten van al wat moois is en alles wat je graag doet.


with style
xoxo

Follow me on TwitterFacebookInstagram and Bloglovin. Thank you!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten