dinsdag 9 december 2014

Column 5: Winter

De winter is er. Dat heb ik al gevoeld. Ruitjes krabben, de verwarming hoger zetten, warmere dekens op bed, de kinderen warmer kleden, een sjaal en de dikke winterjas boven halen. Allemaal dingen van moeten, want meneer de vrieskou is er. Ergens doet dat deugd. De natuur is mooi en een frisse neus ophalen, es goed wandelen in de winterse koude kan goed doen. Ik hou van de zon. Ook van de winterzon. Het liefst zou ik in een ander klimaat leven waar het altijd zomerse sferen straalt. Doorprik die gedachte maar, want ik blijf mooi hier in ons kleine landje met het klimaat waar ik het verder mee moet doen.
Sneeuw? Ik hoor het je al zeggen! Ja bij Mr. Winter hoort sneeuw...
Het liefst begin ik nu te vloeken en te jammeren, want oh ja het is heel mooi... als je binnen zit onder je fluffy fleecedekentje met rendiertjes op, een groene thee met jasmijn in de hand, mijn boek of een spel met de kinderen. Een luie zondag mag zo passeren voor mij en sneeuwt het dan buiten? Super!
I love it. Ook voor onze kinderen! Ja, ik vind dat gezellig. Met de sfeer van de kerstlichtjes erbij en veel cadeautjes die liggen te wachten. De kindjes kijken alvast uit naar een ritje met de slee of eindelijk nog es een sneeuwman maken in de tuin. Papa doet wel mee. Maar jaag me er niet door. Dan krijg ik winterkriebels, maar die zijn niet zoals vlinders in je buik. Die winterkriebels zijn als dorre motten zeg maar. Voor mij althans. Mijn wederhelft gaat skiĆ«n. Ga maar schat. Leef je uit, want aan mij heb je toch meer dan last. Moest ik kunnen, ik sla mijn voorraad op en doe mijn winterslaap beginnende van nu tot het weer wat mooier en zachter weer wordt. Helaas. Ik wacht weer tot de blaadjes groen worden, de zon blijft schijnen, het water warm wordt door de zon, bloemetjes komen piepen, vogeltjes fluiten en ik wakker word met een blij gezicht omdat mijn favoriete seizoen is aangebroken. Maar ik beloof bij deze plechtig dat ik mijn best doe om te genieten van een prachtig winter wonderland met leuke uitjes naar de kerstmarkt, vrienden over de vloer, cosy bij de haard (die wij niet hebben helaas), ...






Hou jij van de winter?






1 opmerking:

  1. Leuk geschreven :) Geef mij ook maar zon en goed weer, al ben ik wel een kerst-fan ;)

    BeantwoordenVerwijderen