dinsdag 5 november 2013

Do the hairdo #beautystuff


Het is nu wel es tijd om wat te vertellen over wat beautystuff. Ik heb altijd maar over mode en my personal life tegenwoordig. Het wordt ook tijd voor een nieuwe make-up look, dus daar werk ik as soon as possible ook eens mijn werk van.

Beauty I said... Ja, ik ben een ijdel meisje. Ik kom graag 'goed' voor de dag, daarom maak ik mij op, was ik mijn haar... helaas elke dag. Ik kan niet zonder. Ik voel me anders niet netjes en het stoort me niet om het elke dag te verzorgen... Maar ik weet ook wel dat het niet goed is, dat het je haar enkel vetter maakt. Ik heb uit nature al een probleempje daarmee, en het verbetert er dus niet op als ik elke dag mijn haar was... Dus ik ben eens beginnen zoeken wat ik kan doen daaraan.
Hier enkele tips voor mede-slachtoffers. 




1. verkeerde shampoo's en andere producten om je haar te stylen

- De juiste shampoo is dus van belang, het heeft een grote impact op je haar. De shampoo moet in eerste instantie passen bij je hoofdhuid. Let er dus op om een shampoo te kiezen zonder siliconen. Ze maken  je haar zwaar, vet en waterafstotend. Go nature! 

- Als je een conditioner wil gebruiken, breng die dan enkel aan op de punten van je haar. 



2. te veel wassen

Je haar teveel wassen is dus uit den boze, zeker bij dun of broos haar. Ook mensen met een droge hoofdhuis moeten opletten. Ik heb ook altijd de neiging om mijn haar met warm water te wassen. Maar laat het maar es goed schrikken en spoel het met lauw tot koud water.


3. voeding
Water! Water op je haar, maar ook water drinken! Het is werkelijk voor alles goed! Je hoofdhuid gaat minder zweten dus je haar wordt minder snel vettig.


4. Teveel van kapsel veranderen
OEPS! Ik zit wel hele dag met de handen in het haar. Letterlijk dan ;-)
Kies dus een gemakkelijk kapsel en kom er niet de hele tijd aan om alles goed te leggen... (feeling guilty)

5. gebruik natuurlijke middelen
Droogshampoo's zijn ook al uit den boze, zeker als het een gewoonte wordt en je het veel te vaak toepast. Als ik het dan es volhoud (omdat ik 's avonds toch nog moet sporten en dus mijn haar wil wassen erna) om mijn haar onder de kraan te houden en te voorzien van een portie shampoo, dan gebruik ik wel eens een droogshampoo. Niet dagelijks, niet wekelijks. Wel sporadisch. 

Een laatste tipje:

Probeer het eerst even droog te wrijven met een ruwe handdoek, spoel je haren na het wassen af met een beetje citroensap of voeg een scheutje azijn toe aan je spoeling. Deze middeltjes zijn niet alleen goedkoper, maar ook minder agressief dan sommige producten uit de winkelrekken.


Heb jij last van vettig haar? Heb jij nog een tip?

with style
xoxo

Follow me on TwitterFacebook, Instagram and Bloglovin. Thank you!

4 opmerkingen:

  1. Er is een periode geweest dat ik het elke dag moest wassen. Nadien om de twee dagen en nu kan ik zelf 3 dagen zonder het te wassen! Mijn tip is ook om het zo weinig mogelijk te wassen en dit zo lang mogelijk vol te houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, 2 a 3 dagen is voor mij ook ideaal!

      Groetjes,
      Jo-lynn
      www.jo-lynn.be

      Verwijderen
  2. I know what you are talking about!!! Ik heb fijn en soms nogal futloos haar, ik was het maar om de dag omdat het anders nog sneller vet wordt. Een echte tip heb ik niet maar bij mij merk ik soms veschil als ik een andere shampoo gebruik (dus niet steeds dezelfde) en als ik m'n haar naspel met koud(er) water.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moet echt veel meer leren drinken, maar dan moet ik continu naar de wc :D

    BeantwoordenVerwijderen