woensdag 18 juli 2012

BB cream #garnier

Op andere beautyblogs las ik vaak over BB creams. Hmm, als make-upaddict wou ik daar toch iets meer over weten. Dat kon toch niet zijn dat ik dat nog niet in huis had?
Ik ging langs bij het Kruidvat en mijn oog viel op een BB cream van Garnier. Diezelfde week nog las ik er dan toevallig nog postjes over bij enkele van mijn favoriete bloggers. Aha, zij wilden het ook testen! Voor 9,99 euro wou ik het toch ook eens proberen. De ene beautyblogster was er positief over, de ander iets minder. Ikzelf ben best tevreden, zeker voor de zomermaanden is een BB cream een waardige vervanger lijkt me.

Wat is nu een BB cream eigenlijk?
BB staat voor Blemish Balm, een herstellend en verzorgend product. Kort samengevat is deze 5-in-1-dagcrème goed voor onze huid omdat:

#1 het de huid egaliseert (zoals foundation doet)
#2 het de huid doet stralen (anti-glans non-stop)
#3 het je zacht velletje hydrateert
#4 het oneffenheden zoals roodheid en imperfecties corrigeert
#5 het je huid beschermt tegen UV-straling met een SPF 20

De BB cream van Garnier, Miracle Skin Perfector is in principe voor ieder huidtype geschikt. De dekking of teint is licht tot medium. Ik koos voor mezelf medium. Ik vind dat hij echt makkelijk uitsmeert (wat ik bij sommige getinte dagcrèmes écht niet vind!), zacht is voor mijn huid (ik heb het gevoel dat ie meer kan ademen) én nog eens beschermt, verzorgt én egaliseert.
Ik koos voor de olievrije versie voor de gemengde tot vette huid (omdat ik daar helaas mee kamp) en de getinte huid, omdat ik ook niet té licht wou gaan. Er is al weinig zon, laat me dan toch een beetje stralen mét een tintje asjeblief!

En je wil eens resultaat zien? Hier een foto van mijn huid mét deze BB cream, zonder bronzer of blush.


Wat wil je nog meer voor je velletje met zoveel extra?

with style
x



2 opmerkingen:

  1. Ik heb, shame on me, nog altijd geen bb cream geprobeerd. Dringend eens werk van maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er ook weg van! En hij ruikt zooooo lekker hé :) xx

    BeantwoordenVerwijderen