woensdag 13 juni 2012

Penselen #make up

Niet alleen je gezicht moet je reinigen, ook je penselen of kwasten. Het is belangrijk omwille van de hygiëne, zeker als je je penselen ook bij anderen gebruikt. Ik mag het mij niet inbeelden dat ik een lippenpenseel op mijn lippen krijg als ik niet weet wie ervoor werd gemaquilleerd. Dus zorg ik er ook altijd voor dat ik hygiënisch te werk ga.

Je penselen bestaan uit echte haren, of sommige zijn synthetisch.
#1 Neem wat babyshampoo (of gewone mag ook) en zo was je af en toe eens je penselen. Bij het drogen zorg je ervoor dat je je penselen plat legt. Anders drupt het water in de metalen handvatjes en gaat dat roesten (je wil toch niet dat je penseel stuk gaat?)



#2 Of gebruik dagelijks of na elk gebruik de brush cleanser van MAC. 



#3 alcohol (ether) om ook je potloodpunten eens mee te ontsmetten.


Hopelijk heb je weer iets bijgeleerd via deze post.

with style
x

Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten