dinsdag 5 juni 2012

Clean up your face! #skincare!

Voor je gaat slapen, reinig je best je gezicht. Je huid is belangrijk en die moet je verzorgen. Owkaaaay I admit! Heel zelden gebeurt het wel eens dat ik na een extreem laat nachtje stappen geen zin meer heb in ontschminken en kruip ik zo mijn bed in (help! monsterlijk 's morgens dus). Hoe ouder ik word (en ben nog zo'n jong spring-in-'t-veld van eeuwig 30), hoe meer ik besef dat ik mijn huid moet verzorgen. Daarom ga ik ook nooit onder de zonnebank. Ik gebruik dan liever een tanspray. En ik heb de beste gevonden!!

Maar goed, het gaat over het reinigen van het gezicht.
Er zijn verschillende huidtypes: vettig, gemengd (droge wangen en T-zone is vettig), droog tot heel droog. Dus wel handig als je dat al weet ;-)

Eerst en vooral scrub ik mijn gezicht 1x per week. Kan ook 2x. Ik varieer van scrubs. Momenteel gebruik ik Awareness van Rituals, enkel voor het gezicht (witte tube op de foto). Ik wrijf zachtjes tot de korreltjes weg zijn. Daarna was ik het af met lauwwarm water. Bye bye dode huidcellen! De poriën staan dan open en ik reinig erna nog eens met een topic zodat de poriën zich weer sluiten. (zo kan er geen vuiligheid in kruipen. Nee, ik hoef geen acné). Ik doe dat voor het slapen gaan en kan mijn huid rusten.
De groene tube is een masker van Awareness van Rituals. DIe is zo handig! Ik gebruik die ook 1x per week en dient als nachtcrème én masker tegelijk. Bovendien hoef je hem niet af te wassen en ruik je lekker. De roze tube is mijn dagcrème die elke dag gesmeerd wordt bij het opstaan.

Elke avond ontschmink ik mij met een reinigingmelk (Nivea) en tonic (Nivea). Voor de ogen gebruik ik de fantastische magicremover van Sephora. Niet duur en goed spul! Daarna gebruik ik een nachtcrème. Momenteel is dat een donkerblauw potje van Nivea...eentje om rimpels te voorkomen... Tja, als je eens begin de 30 bent hé ;-)

De diadermine (oogmakeupremover) is nieuw, mijn flesje van Sephora is bijna op. Ik moet dus dringend naar Rijsel!!
Nivea donkerblauw: nachtcrème anti-ride...
Elke morgen was ik mijn gezicht met water, want zeep kan te agressief zijn voor je huid. dan gebruik ik een dagcrème en wacht even met het schminken anders ga ik beginnen glimmen. Ik heb een relatief vette huid al heb ik gelukkig nooit last van acné. Fieuw! Die jeugdigheid ben ik gelukkig voorbij ;-)

Kortom: reinigen is de boodschap voor je je gaat maquilleren. Maar ontschminken en je gezicht reinigen na een lange dag is zeker ook een must! Take care of your skin!!

Wie nog tips heeft van goeie producten, mag die zeker geven in een comment! Thank you!!
with style
x
Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!

ps Happy b-day to my sweet birthday-buddy Debbietje!!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de Shu Uemura oliereinigers erg goed en ik kan niet leven zonder de Sensibio van Bioderma :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Rituals gezichtsscrub vind ik ook erg fijn ! Kan tegenwoordig ook niet meer zonder micellaire reiniger, vind dat een melk teveel op mijn gezicht blijft liggen. Het Clinique 3 stappen plan is ook een klassieker van mij, als ik niet weet welke producten te gebruiken, grijp ik altijd naar deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben wel benieuwd naar die Rituals gezichtsscrub!!

    BeantwoordenVerwijderen