dinsdag 29 mei 2012

Smokey Eyes! This is how you do it!

Een smokey eye... het blijft voor velen een moeilijke zaak. Nochtans, je kan er veel kanten mee op. Het moet wat 'rokerig' (smokey dus) lijken, je mag wat 'vuil' te werk gaan. Maar altijd netjes afwerken hé dames! Je hebt smokey in het traditionele zwart, maar je kan zeker ook in andere kleuren een smokey eye maken: paars, groen, roze, blauw,...



Ik zal in stapjes uitleggen hoe je een smokey eye maakt.


#stap 1: je 'naakte' oog bedekken met een zwarte kleur, liefst vettig van materie. Je kan kiezen voor een vet oogpotlood, maar de paintpot van MAC is hierbij heel erg handig. Dit heb ik dus ook gebruikt. Je hoeft dit niet echt netjes in een strakke lijn te doen, er worden nog laagjes gelegd... Je kan dit aanbrengen met je vinger of oogschaduwpenseel.


#stap 2: je neemt met een oogschaduwpenseel een zwarte matte oogschaduw om te fixeren (poeder fixeert en houdt het dus vast)
Ook hier hoeft dat niet echt netjes binnen de lijntjes te zijn. Klodderig schilderen op je ogen, leuk toch?!



#stap 3: je neemt een witte (of gouden touch) oogschaduw met wat glans of mag ook mat zijn (nacré wit) en je dept die oogschaduw in het midden van je ooglid.



#stap 4: met je blender-penseel neem je wat grijze glansoogschaduw en beweeg je over je ooglid. De beweging kun je vergelijken met je ruitewissers: heen en weer dus. Met een iets lichter wit-grijze tint ga je tot boven de arcadeboog (beentje dat je voelt onder je wenkbrauw). Bij een smokey eye mag je over the top gaan en oogschaduw gebruiken tot onder je wenkbrauwen.

#stap 5: ook onder je oog werk je met zwarte make-up. Dit breng je aan met een eyelinerpenseel zodat je fijn kan werken. Dit veeg je uit met je blenderpenseel zodat het ook het rokerig effect heeft.

eyelinerpenseel om fijn te werken


geblend bovenaan en onderaan zwarte oogschaduw en uitblenden

#stap 6: een zwarte eyeliner. Eventueel met een vet oogpotlood, maar ik heb gewerkt met een eyeliner van Maybeline, een vette die je met je penseel aanbrengt: van buiten naar binnen, van dik naar dun, in een vloeiende lijn.





#stap 7: zwarte mascara in verschillende laagjes.













En dit het eindresultaat!!

Wat vind je ervan? Wil jij allang eens een smokey eye of doe je dat vaak bij jezelf?

En bij wie het niet lukt, call me! ;-)


with style
x


Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!

6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Love it. Nu try it... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goeie oefening voor in de les, tegen dan kan jij dat al als de beste ;-)

      Verwijderen
  2. Handige tutorial ! Een smokey eye is één van mijn favoriete looks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank u! leuk om te horen :-) Van mij ook! Ook een roze smokey, of een groene doe ik graag en vind ik mooi

      Verwijderen
  3. Mooi! Zal je tips eens uitproberen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer het ook dikwijls en de ene keer lukt al beter dan de andere keer. Mijn lievelingskleur is groen!
    Caroline x

    BeantwoordenVerwijderen