woensdag 30 mei 2012

My make up stash

Heb je eens zin om te neuzen in mijn make upkit? Tja, heel wat voor een MUA, maar bijlange nog niet genoeg. Het is de make up die ik voornamelijk gebruik voor mezelf en voor opdrachten. Ik heb nog een en ander liggen, maar niet meer in gebruik momenteel. Dat komt wel nog eens terug ofwel doe ik er een beginneling plezier mee door het weg te geven.

# stap 1 = reinigen van het gezicht is belangrijk!! 

meer uitleg hierover in een postje binnenkort!
Hier te zien: Sephora oogmake-upremover, Nivea reinigingsmelk en tonic, oogmakeup-remover van Diadermine, scrub Awareness van Rituals, masker Awareness van Rituals, dagcrème, nachtcrème van Nivea (eerste tegen komende rimpeltjes! We werken al een beetje preventief ;-) en dan nog watjes en wattenstaafjes.



# stap 2: concealer = camoufleer je foutjes
Groene concealer om roodheid weg te werken. Pêche-kleur om blauwe kringen weg te toveren.
Hier een pallet gekocht tijdens de visagie-cursus en eentje van e.l.f. Daarnaast nog 2 sticks.

#stap 3: foundation: egaliseer je gezicht
Bij foundation ga je checken in je hals welke tint je moet nemen. Je gaat naar dezelfde kleur of zelfs een tintje lichter. Niet donkerder. een foundation is niet om bruiner te zijn (daarvoor heb je een bronzer), maar wel om je gezicht te egaliseren. Dat poeder je dan af met je transparant poeder. 
Hier merk je dat ik MAC studio sculpt gebruik, maar ik gebruik dit vooral voor mijn opdrachten. Zelf gebruik ik een compacte foundation van Mylène.


#stap 4: bronzer/blush/highlighter
Hiermee kan je je gezicht wat opfleuren of levendiger maken zeg maar. Een rozige blush, of bruine tint. Je kan ook een mat bruin gebruiken om te shapen, maar dat is al een stapje verder of voor een fotoshoot. Een highlighter plaats je boven je blush, is licht van kleur en glanst meestal. Dat licht op en komt naar voor.Dat gedeelte van je gezicht wil je naar voor laten komen. Bruine tinten bij schaduwen (shapen) is om volle vlaktes weg te steken. Bronzer gebruik je in je gezicht om voorhoofd, scherpte van je wangen en kin: de delen die naar voor komen. Bij wijze van spreken in de vorm van een 3.



Penselenset: aanrader!!
je zal beter kunnen afwerken en een mooier resultaat bekomen. Hier ziet je: blushkwasten, oogschaduwkwasten, shaper, stippelingbrushes, foundationkwasten, blenders, eyeliner,...








# stap 5: oogschaduw
Je werkt in 3 kleuren, van licht naar donker. Over je hele bewegende ooglid breng je een licht kleur aan met oogschaduwpenseel. Je middenste kleur breng je aan in middenste van je ooglid. Je donkerste kleur breng je met een fijner penseel aan van je buitenste ooghoek tot aan je arcadeboog (tot aan bot boven je bewegende ooglid). En je blendt alles mooi uit = zachtjes uitvagen zodat je een overgang creëert. 
Bij een smokey of party make up mag je wel een stapje verder. Je kan ook spelen met kleuren, tinten, licht en donker. Proberen maar! Hier en hier lees je meer over de Urban Decay palletjes. 


#stap 6: eyeliner en mascara
Een oogmake-up is pas af als je mascara aanbrengt. Bij herfst-types zou ik eerder gaan naar bruin. Een wintertype mag zwart, dat is wel iets harder. Ik vind het persoonlijk wel mooi met helblauwe ogen. Maar alles is afhankelijk van types, make up en of je gewoon bent om je te maquilleren. Maar mascara MOET! ;-)
Een eyeliner kan in verschillende kleuren; bijpassend bij je make up. OOk hier neem je best bruin als je het niet gewoon bent. Het is zachter dan zwart. Een eyeliner kan je aanbrengen met een potlood (hoe vetter hoe beter vind ik), of met een liquide eyeliner. Deze is al wat moeilijk als je het niet gewoon bent.  Het liefst werk ik met penseel en een vette eyeliner (crèmige substantie in een potje). Mijn favo is die van Maybeline. 



#stap 7 en laatste stap: de lippen!!
De lippen zijn niet evident, zeker niet als ze fijn zijn en weinig vorm hebben. Eerst breng je zachtjes met een potlood een contour aan om vorm te krijgen in je lippen: voller maken bijv. En dan breng je lippenstift of gloss aan, ook best met penseel. Ik heb lipsticks van verschillende merken. Voor glosjes gebruik ik vaak e.l.f.: goedkoop en toch goed en makkelijk bij te werken. Ik geef ze vaak cadeau bij bruidjes. Mijn favoriete rode lipstick is eentje van Helena Rubenstein.

Voilà, kort, in een notendop eens op een rijtje voor een totale make up. En zo kon je eens meekijken in mijn stash als MUA. Maar ik heb nog meer liggen en ik zal nog veel bijkopen ;-)

Wat is jouw favoriete make-upgoodie?

with style
x


Volg me op TwitterFacebook en Bloglovin. Thank you!



6 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om een kijkje te nemen in iemands stash :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey, super gave stash zeg! die twee grote oogschaduw palletjes zijn er gaaf uit, waar heb je die gekocht? Ik ben nog op zoek naar een goede! Leuke post. Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die 4 palletten (waarvan 2 getoond met de vele bolletjes) zijn van Coastal Scents, besteld via internet. De kwaliteit is niet ubertop maar best ok, en zeker als je primer gebruikt of vochtig aanbrengt. Ik gebruik het wel bijna dagelijks. is vergelijkbaar met zoeva. Sleekpalletjes zijn ook erg goed, beter pigment

      Verwijderen
  3. Charlotte Muys31 mei 2012 om 19:08

    Dank voor het vermelden van de foundation van mylène Jemke!
    By the way! Elke dag neus ik op je blog! Ik lees alles tot in de details en bekijk de foto's met grote ogen,zelf tot twee keer toe!
    Wou nog eens zeggen dat je supergoed bezig bent!
    Elke morgen mijn tas melk tijdens het lezen van jouw blog, vijf minuutjes me-time en typisch damesstuff! Heel erg leuk je blof!
    Doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met veel plezier! ben dan ook supertevreden over de cream powder de luxe! ;-)
      En merci voor de complimentjes! Heel leuk om te horen/lezen! Het is voor jullie (en voor mezelf want vind het superleuk en verslavend om te doen) dat ik het doe :-)) Merci!

      Verwijderen
  4. Ohlalala, ook al veel hé! Voor mij een aantal zeer herkenbare spullen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen