dinsdag 20 maart 2012

My Black Swan

Vorig jaar startte ik met een opleiding visagie. Na 5 jaar over na te denken en te twijfelen (want ik was mama geworden en mama's zorgen voor hun baby's...??). Dan toch de keuze gemaakt om eens meer aan mezelf te denken en me meer te ontplooien in wat ik zo graag doe. Ik wil ondernemender zijn. Het mama zijn heeft me veel veranderd, maar voor mij in de positieve zin. Het was een goeie keuze! Een van de beste in mijn leven. Ik heb er veel geleerd, maar ook de groep was super! Elke week keek ik ernaar uit om te gaan. Na de opleiding begon ik wel te beseffen dat ik de groep wel zou missen, het was zo leuk. Maar gelukkig zijn er een aantal met wie ik nog een mail of sms-verkeer heb. Uiteraard ook enkele die een plaats in mijn hart hebben veroverd. Mijn MUA-friends :-)

Het thema voor het examen was 'BLACK SWAN'. Ik heb dan bewust de film niet bekeken omdat ik zelf geïnspireerd wilde raken op eigen ideeën, en niet afgaande van wat ik zag op de set. Opzet was lief en 'evil' brengen in de make up. Ik heb ook de styling en hairdo gedaan. Als kapsel een dotje achter op het hoofd met een zwanenknobbel (taupage) bovenaan het hoofd. Opzij stak een verenbroche. Voor de kledij koos ik voor een zwart ballerinapakje, een waaier als 'vleugels', zwart voor het harde en lieve accessoires voor de zachte kant. Mijn model koos ik zorgvuldig, mijn collega Charlotte (no, she is not my sister, nevertheless people think we are, and I think it's a huge compliment for me!). Ze heeft dat voortreffelijk gedaan. Ik ben zo trots op het resultaat.

Make up: foundation MAC, transparant poeder, zachte roze blush MAC, 
valse wimpers onder het oog, valse wimpers met veertje op het oog, 
een 'unibrow' voor de strenge look (jaja, Helga is in the house ;-)
Oogmake-up: zwart met goud om groene ogen te laten uitkomen
Lippen: roze en tikkeltje glans op onderlip om wat voller te maken





Me and my beautiful Black Swan! Thanks Charlotte!

Wat vinden jullie ervan?


with style
x

3 opmerkingen:

  1. Jammie,

    Ik vind het super hoe je mama zijn combineert met je hobby's!
    Ik wil dat later ook kunnen.
    Ik kan me inbeelden, (al weet ik het niet, heb geen kinderen),
    dat je na een lange periode waarbij je voortdurend bezig bent met zorgen voor anderen, jezelf vergeet.
    Sommigen durven de stap niet te zetten, voelen zich schuldig.
    Je zette de stap, maakte tijd voor jezelf en kijk eens hoe ver je nu al staat.
    Als funky mama content is, zijn de kids ook content.. en als mama zich goed voelt, dan zal papa ook wel gelukkig zijn!

    Veel liefs van je Helga :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh my dearest sis! how sweet :-)) tx! By the way, ik ben ervan overtuigd dat jij een hippe mama zal zijn! Ik zal je de kneepjes van het vak dan wel leren ;-) xx

      Verwijderen
  2. Mooi gedaan ! Zo'n opleiding lijkt me erg boeiend om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen